Muuseumid ja digitaalne kultuuripärand
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
  • Juhendid
  • Kontakt
  • Edulood

i-Game

Teadusprojektid

  • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
  • i-Game
    • Kultuuripärand videomängudes
    • Mängude koosloome töötuba 17.06.2025
  • Andmedialoogid / Data Conversations
  • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
  • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
  • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
    /
  • Teadusprojektid
  • /
  • i-Game

i-Game - videomängude platvormi loomine mängude koosloomeks

Projekti toimumisaeg: 2024–2026

Rahastaja: Euroopa Komisjon

Projekti ERMi-poolsed täitjad: Pille Runnel (ERMi teadusdirektor), Agnes Aljas (ERMi teadussekretär)

Eesti Rahva Muuseum alustas 2024. aastal partnerina Euroopa Horisondi projektis „i-Game – Building a community for the co-creation of games with high impact on innovation, sustainability, social cohesion and growth“ (i-Game – Kogukonna loomine mängude koosloomiseks, millel on suur mõju innovatsioonile, jätkusuutlikkusele, sotsiaalsele ühtekuuluvusele ja majanduskasvule).

Mängul on oluline roll meie argielus, mängu kaudu õpime ja kogeme maailma. Mängutööstus on üks arenevamaid ja kasvava tähtsusega valdkondi maailmamajanduses, mis avab üha uusi võimalusi muuseumivaldkonna innovatsiooniks. Miks on kultuuripärandil põhinevaid mänge nii vähe? Miks muuseumidel mängude disainimine tihti ebaõnnestub? i-Game’i projekti otsib neile küsimustele vastuseid.

Projekti eesmärgiks on pakkuda mäluasutustele tuge ning analüüsida võimalusi, kuidas pärand ja mängudisaini valdkond omavahel tugevamalt siduda. Muuseumide kogud on avatumad kui kunagi varem, näiteks Eesti muuseumide digikogud on kättesaadavad veebiväravas www.muis.ee. 

Kuidas võiks mängutööstus kasutada mäluasutuste avatud juurdepääsuga digikogusid? Kuidas saaksid muuseumid koostöös oma kogukondadega disainida sisulistest eesmärkidest lähtuvaid mängulisi lahendusi? Projekti käigus luuakse platvorm, mis toetab muuseumide, kogukondade ja mängudisaini valdkonna suuremat sünergiat. Projekti käigus on partneritel oluline ka üksteiselt õppida.

Interdistsiplinaarse projekti konsortsium koosneb tehnoloogia, ettevõtluse ja kultuurivaldkonna esindajatest, kus ERM vastutab muuseumide ja kultuurivaldkonna uuringute ja platvormi pilootkatsetuste eest. Projekti koordinaatorid on Centre for Research & Technology Hellas (CERTH) ja Business and Cultural Development Centre (KEPA) ning partnerid Raising the Floor, Cookie Box Group Gamification & Serious Game, KU Leuven, Unisystems Luxembourg, Open Impact, Museospace, Prato Textile Museum ja Eesti Rahva Muuseum. 

Lisainformatsioon: https://igameproject.eu/ ja sotsiaalmeedias: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube

Projektijuht: Pille Runnel, ERMi teadusdirektor, pille.runnel@erm.ee

Meeskond: Agnes Aljas, ERMi teadussekretär, agnes.aljas@erm.ee



https://www.erm.ee/et/content/teadustöö  www.enmconferences.ee  https://www.erm.ee/en/content/research
  • Eesti keeles
  • ENGLISH
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
    • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
      • Digipärandi loovkasutuse seminarid
      • Digipärandi muuseumiinkubaator
      • Digiloomingu konkurss
    • i-Game
      • Kultuuripärand videomängudes
      • Mängude koosloome töötuba 17.06.2025
    • Andmedialoogid / Data Conversations
      • Aita kujundada uusi tööriistu muuseumide ühiskondliku mõju hindamiseks
    • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
    • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
      • Numbripõnevus
    • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
  • Juhendid
    • Andmed kultuuriasutuses (projekt ME-MIND)
    • Muuseumid ja ühiskondlik mõju (projekt MOI)
  • Kontakt
  • Edulood
  • Eesti keeles
  • ENGLISH