Muuseumid ja digitaalne kultuuripärand
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
  • Juhendid
  • Kontakt
  • Edulood
i-Game

Teadusprojektid

  • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
  • i-Game
    • Kultuuripärand videomängudes
    • Töötuba detsembris '25
    • Töötuba juunis '25
  • Andmedialoogid / Data Conversations
  • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
  • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
  • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
    /
  • Teadusprojektid
  • /
  • i-Game
  • /
  • Kultuuripärand videomängudes
UUDISED

Projekti „i-Game“ esimene aasta keskendus kultuuripärandi kasutusvõimalustele videomängudes. Märksõnadeks on jätkusuutlikkus, innovatsioon ja tihe sektorite ülene koostöö.
Muuseumide näituste juurde on kuulunud juba pikka aega erinevad digitaalsed ja mängulised lahendused, mis aitavad luua uusi dünaamilisemaid, kaasavamaid ning atraktiivsemaid võimalusi kultuuripärandi kogemiseks. Tehnoloogia kiire muutumine eeldab aga muuseumidelt pidevat interaktiivsete ja kaasavate tehnoloogiatega kursis olemist ja nende kasutamise analüüsi.

2025. aastal on i-Game Eesti uurimisrühm analüüsinud muuseumide ja mängusektori koostööd Eestis ja Soomes. Ülesanne on olnud kaardistada erinevate mängulahenduste rakendused, parimad praktikad, muuseumide ja tehnoloogiaettevõtete koostöö. Lisaks analüüsiti digitaalsete ja mängupõhiste lahenduste mõju muuseumi külastajatele ning füüsilises keskkonnas ja veebikeskkonnas mängimise erinevust.


Eesmärgiks on toetada muuseumidele mängude loomisele ligipääsetavust ja mängude kasutuse jätkusuutlikkust. Oluline on sealjuures suurendada koostööd muuseumide, akadeemia ja tehnoloogiasektori vahel, tagades samal ajal tulemuse, kus digitaalsed kollektsioonid ja mänguinnovatsioonid toetaksid muuseumide digitaalsete kogude uusi ja loovaid kasutusvõimalusi.


Interdistsiplinaarset koostööd arendades soovime avada kultuuripärandiandmete täieliku potentsiaali, muutes need interaktiivsemaks, kaasahaaravamaks ja kättesaadavamaks laiemale publikule. See lähenemine annab külastajakogemusele lisandväärtust, aga toetab ka innovaatilist teadustööd, haridust ning digitaalsete kultuuripärandiobjektide jätkusuutlikku kasutust.


Fotod: Detsembris tutvus i-Game Eesti töörühm Digitaalse Soome Rahvusgalerii programmi, Soome Postimuuseumi ja Vapriikki Muuseumikeskuse tegevusega mängude valdkonnas. Kogutud materjalid aitavad kujundada tulevasi strateegiaid digitaalse kaasamise ja sektoriülese koostöö osas.


https://www.erm.ee/et/content/teadustöö  www.enmconferences.ee  https://www.erm.ee/en/content/research
  • Eesti keeles
  • ENGLISH
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
    • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
      • Digipärandi loovkasutuse seminarid
      • Digipärandi muuseumiinkubaator
      • Digipärandi loovkasutamise kiirõpituba
      • Digiloomingu konkurss
    • i-Game
      • Kultuuripärand videomängudes
      • Töötuba detsembris '25
      • Töötuba juunis '25
    • Andmedialoogid / Data Conversations
      • Aita kujundada uusi tööriistu muuseumide ühiskondliku mõju hindamiseks
    • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
    • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
    • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
      • Numbripõnevus
  • Juhendid
    • Andmed kultuuriasutuses (projekt ME-MIND)
    • Muuseumid ja ühiskondlik mõju (projekt MOI)
  • Kontakt
  • Edulood
  • Eesti keeles
  • ENGLISH