ERM-is testiti i-Game'i mängude koosloome platvormi

Uudised ja blogi

Kommenteeri
8. detsembril testiti Eesti Rahva Muuseumis i-Game'i projekti raames valminud mängude koosloome platvormi. Rahvusvahelise i-Game'i projekti raames loodud platvormil saab enne mängu tehnoloogilise loome alustamist läbi mõelda nii selle, kes on potentsiaalne mängija ja mis on tema vajadused, kui ka mängu disaini ja mehhaanika eri aspektid. Koostöine platvorm on disainitud abivahendiks võimalikult laiale sihtrühmale - alates suurema või väiksema mänguarenduse kogemusega disainijatest kuni esmakordselt mänguideede arendajateni.

i-Game'i projekti üks Eesti-poolsetest täitjatest, ERM-i teadussekretär Agnes Aljas andis kohaletulnud pea paarikümnest huvilisest koosnevale grupile kõigepealt ülevaate projekti taustast ja eesmärkidest. Seejärel tutvustasid töötoas osalejad end ja pakkusid välja mänguideid, mida kasutada platvormi testimiseks. Kuigi algselt oli ideid rohkem, jaguneti pärast väikest arutelu kolme rühma, nii et igas rühmas oli vähemalt üks platvormi varem katsetanud liige.  

Eesti virtuaal- ja liitreaalsuse assotsiatsiooni liikme meelitasid Tartu pedagoogid arendama algklassilastele rehetuba tutvustavat mängu. Folkloristide ja mängudisaini üliõpilaste grupp maadles väljakutsega ühendada eesti mütoloogilised olendid (luupainaja, külmking jt) nõukaaja olustiku tutvustamisega kivirähkilikult humoorikas võtmes. Eri muuseumide loovtiim haaras enda hulka noore disaineri, kelle abil vaadati veel kord läbi triibuseeliku värvide teekond 18.-19. sajandi Eestisse.

Kohtumiselt sai i-Game'i projekti meeskond hulga asjalikku tagasisidet platvormi parendamiseks. Ühest küljest toetas platvormi lineaarne etapilisus mänguidee süsteemset läbimõtlemist, teisest küljest mõjus see kohati ka piiravalt. Ühest küljest äratasid platvormil väljapakutud kategooriad loomingulisust, teisest küljest ka välistasid kategooriatevahelise lähenemise. Igal juhul jäid saadud kogemusega rahule nii Tartust, Mulgimaalt kui ka Tallinnast kohale tulnud osalejad, kellest nii mõnigi tegeles mänguloomega esmakordselt.

Töötuba toimus osalejatele tasuta. i-Game'i projekti rahastab Euroopa Liit teadus- ja innovatsiooniprogrammi Horizon Europe kaudu. Projekti koordinaatorid on Centre for Research & Technology Hellas (CERTH) ja Business and Cultural Development Centre (KEPA) ning partnerid Raising the Floor, Cookie Box Group Gamification & Serious Game, Nurogames GmbH, KU Leuven, Unisystems Luxembourg,Open Impact, Museospace, Prato Textile Museum ja Eesti Rahva Muuseum.  

ERM vastutab muuseumide ja kultuurivaldkonna uuringute ning platvormi pilootkatsetuste eest. Rohkem infot: https://www.digitalheritage.ee/teadusprojektid/i-game 

Fotod: Agnes Aljas, Piibe Nõmm ja Tiina Kull

Lisa kommentaar

Email again: